Drugs voorlichting
Jongeren
Je verslaving moet niet je dood worden! Laat jezelf goed voorlichten

Onze filmprojecten en de voortgang

Zoals in een eerder stadium reeds vermeld, zijn wij enige tijd geleden gestart met de verspreiding van onze dvd-box. Hierin zijn alle vier de thema-projecten gebundeld, vergezeld van een docentenhandleiding. Het aantal aanvragen uit het onderwijs, als reactie op een schriftelijke mailing, om met dit materiaal te mogen werken was overweldigend en dankzij de ondersteuning vanuit alle lagen van de bevolking – met het Nederlandse bedrijfsleven voorop – hebben wij inmiddels een ruime meerderheid van de basis- en voortgezet onderwijs scholen in Nederland kunnen voorzien van dit pakket.

Wij waren dan ook enorm verheugd met de vele positieve reacties die wij naar aanleiding van het project vanuit het onderwijs, alsmede diverse instellingen van politie en justitie die met ons project werken, hebben mogen ontvangen.

Drugspreventie Filmpakket

Geen weg terug voor Jolanda

'Geen weg terug voor Jolanda' is het schokkende relaas van een meisje dat op een onbewaakt ogenblik in aanraking komt met figuren uit het drugscircuit. Ze raakt verslaafd aan drugs, om daar vervolgens binnen de kortste keren genadeloos aan ten onder te gaan.

Iedere dag is gratis

In 'Iedere dag is gratis' interviewt Angela Groothuizen twee jongens en een meisje die aan drugs verslaafd zijn geweest. Zij vertellen op aangrijpende wijze hoe zij in aanraking kwamen met drugs, hoe het van kwaad tot erger werd, en hoe zij het langdurige afkickproces ervaren.

The XTC-Files

'The XTC - Files' handelt over de chemische drug 'XTC'. Annette Barlo gaat in deze film op zoek naar de waarheid omtrent deze 'Fun-Drug'. Na de plezierige effecten van diverse jongeren te hebben vernomen, komen verschillende deskundigen en onderzoekers van meerder instanties aan het woord.

Cannabis, De fabels en de feiten

'Een pilsje is erger dan een jointje' Vooral onder de jeugdige gebruikers leeft deze veronderstelling, temeer daar Nederland een gedoogbeleid hanteert inzake diverse cannabis soorten en preparaten en deze tezamen kwalificeert onder de noemer 'soft-drugs'.

Cocaïne De Witte Waan

Howel cocaïne bij een groot deel van de bevolking, inclusief onze doelgroep, in meer of mindere mate een bekend verschijnsel is, wordt het kennelijk als zeer zinvol gezien hier extra de aandacht op te vestigen. Niet het minst vanwege het zeer agressieve karakter van deze vorm van drugsgebruik.