Over DPJ

DPJ staat voor Drugsinformatie & Preventie Jongeren

Onze Missie

Onze missie is het extra informeren van jongeren die drugs gebruiken en die nooit drugs hebben gebruikt. Daarnaast willen wij ervoor zorgen dat jongeren zo min mogelijk in aanraking komen met drugs, door op een preventieve manier deze informatie te verstrekken.

Onze Visie

Al onze activiteiten staan in het kader van preventie drugs gebruik onder jongeren.

Jongeren kampen al met genoeg problemen en wij willen, in samenwerking van deskundigen, jongeren wijs maken over het gebruik van drugs.

Samen met deskundigen en slachtoffers van drugsgebruik of drugsmisbruik, zowel direct als indirect, is het de bedoeling om in contact te komen met jongeren om drugs bespreekbaar te maken op scholen en festivals en te kijken naar de verschillende manieren om het drugs probleem onder jongeren aan te pakken en preventief te kunnen voorkomen.

Kernwaardes waar wij naar streven:

• Deskundig wetenschappelijk informatie te verstrekken.
  • Mensgericht bekrachtigend naar de mede mens op een positieve manier.
  • Hands-on actief participeren d.m.v. voorlichtingen, flyeren, etc.
  • Betrokkenheid een community creëren en feedback elkaar geven.

Onze Strategie

Om onze visie zo goed mogelijk over te laten komen bij de jongere generatie organiseren wij, samen met deskundigen, workshops en voorlichtingen voor scholen en infostands op festivals, beurzen en braderieën.

Naast dat wij jongeren op school willen informeren, proberen wij ook feedback te vragen van jongeren over hoe zij over het drugs probleem denken en hoe we dat kunnen voorkomen.

Samen met deskundigen en slachtoffers van drugsgebruik/drugsmisbruik, zowel direct als indirect, kunnen wij nieuwe soorten drugs in kaart brengen en al meteen preventieve middelen ontwikkelen voor de nieuwe generaties.

Daarnaast delen wij ook flyers uit over het gehele land om niet alleen jongeren in te lichten, maar ook ouderen om het onderwerp thuis bespreekbaar te maken en op die manier te voorkomen dat jongeren in aanraking komen met drugs.

Het uitbrengen van films/documentaires voor jongeren heeft veel invloed, merken wij bij DPJ. Daarom zijn wij momenteel bezig met nieuwe, actuele films die jongeren meer aanspreken en ook meer passend zijn bij de juiste leeftijdsgroepen.